Все же я понимаю номинации немного шире. Вот такая инструкция предлагалась жюри SOA:
* Best effects
The most innovative use of new effect or effects, pushing the
boundaries of existing effects or making something amazing within the
context of realtime graphics. Best effects don't have to technically
advanced, even if they often are, but the central theme is an
effective or novel visual expression. Voting tips: The demo can have
sucky soundtrack or graphics otherwise, forget the big picture when
evaluating the best effects.
* Best graphics
The most innovative use of graphics in a demo. This can be amazing 3d
modelling, texturing, 2d / painted graphics, you name it. Fresh ideas
and styles (in the context of demoscene) can be a plus. Voting tips:
As with the best effects, the demo can have otherwise sucky code,
direction and soundtrack — again forget the big picture.
* Best soundtrack
The most outstanding soundtrack in a demo. A solid work both when it
comes to craftmanship (mixing, quality of sound) and originality. All
musical styles should be considered equally, in fact if anything is
voted upon a «style», it should be innovation inside a certain
style. Voting tips: Hard category to vote for, as personal preference
in music differs alot — try to think also the other qualities in music
besides your personal taste.
По списку конкурсов для Hype Charts 2014 предлагаю:
1. Best Demo
2. Best Intro (надо обсудить ограничение по объему — 1к или меньше?)
3. Best Game (надо ли? игр очень много… мало кто видел их все)
4. Best Visual Effects
5. Best Best Graphics
6. Best Soundtrack
Очевидно, что в октябре голосование за 2014 год не могло проходить, а по ссылке http://pushnpop.net/charts.html выходила заглушка об окончании голосования за 2013 год. Как и сейчас по 2014: «The charts are now closed for voting.»
Есть множество определений, что такое дизайн. Но я думаю, introspec намеренно их не привел, для того чтобы каждый сам задумался, что это.
«Дизайн — искусство компоновки, стилистики и украшения.»
«Дизайн — творческий процесс создания вещи, в котором эстетика определяет содержимое (суть), а технологии форму вещи.»
«Дизайн — неразрывная взаимообусловленная связь эстетики и технологий, в которой технология задает содержание (суть) вещи или процесса, а эстетика её форму.»
Действительно, логотипы меняются. Отсюда еще одна идея, которую мы уже пол дня обсуждаем в чатике художников: Hype Logo Compo :)
* Best effects
The most innovative use of new effect or effects, pushing the
boundaries of existing effects or making something amazing within the
context of realtime graphics. Best effects don't have to technically
advanced, even if they often are, but the central theme is an
effective or novel visual expression. Voting tips: The demo can have
sucky soundtrack or graphics otherwise, forget the big picture when
evaluating the best effects.
* Best graphics
The most innovative use of graphics in a demo. This can be amazing 3d
modelling, texturing, 2d / painted graphics, you name it. Fresh ideas
and styles (in the context of demoscene) can be a plus. Voting tips:
As with the best effects, the demo can have otherwise sucky code,
direction and soundtrack — again forget the big picture.
* Best soundtrack
The most outstanding soundtrack in a demo. A solid work both when it
comes to craftmanship (mixing, quality of sound) and originality. All
musical styles should be considered equally, in fact if anything is
voted upon a «style», it should be innovation inside a certain
style. Voting tips: Hard category to vote for, as personal preference
in music differs alot — try to think also the other qualities in music
besides your personal taste.
1. Best Demo
2. Best Intro (надо обсудить ограничение по объему — 1к или меньше?)
3. Best Game (надо ли? игр очень много… мало кто видел их все)
4. Best Visual Effects
5. Best Best Graphics
6. Best Soundtrack
Система голосования Retroscene Events (nyuk), ориентирована на оценку большого количества работ, а не на выбор 1-3 лучших.
Для Hype Charts 2014 надо обсуждать и перечень номинаций и систему оценки.
«Дизайн — искусство компоновки, стилистики и украшения.»
«Дизайн — творческий процесс создания вещи, в котором эстетика определяет содержимое (суть), а технологии форму вещи.»
«Дизайн — неразрывная взаимообусловленная связь эстетики и технологий, в которой технология задает содержание (суть) вещи или процесса, а эстетика её форму.»
Первый трек более интересный, чем каверы.