Рекомендую использовать закрытые или полузакрытые наушники. Иначе к модели колонок придётся указывать схему комнаты, фото ковра и половозрастной состав населения жилища:)
Ага, я так и знал, что эту ссылку приведут. Во-1 чел сам всё закрыл со страху.
Во-2 у него основной недостаток был тот, что он асашаец. Ну и наконец анонимно можно выкладывать игры, не светить никами, хостера какого-нить абузоустойчивого. Или торренты. Вариантов-то много. Никто всерьёз не будет охотиться за какой-то там 8-битной спектрумской игрой.
Кого прижмут? Хостера сайта? днс-имя? Уверен, что втрдос не прижмут. Игру за деньги не продаёте? Вообще и повода прижать нет, ну кроме если ссыкливого хостера пошугать.
Я конечно подозревал, что это 1апр шутка, но до сих пор не пойму, в чём она. Или она понятна только тем, кто весь зхарт наизусть знает? Ну что ж, видимо не для меня шутка…
Всех с прошедшим 1 апреля :) В основном это была первоапрельская шутка.
Скриншоты контры — все 90х годов и давно выложены на ZX-Art, мокап метроида датируется сентябрем 2013 года, когда я еще не был знаком с Санчесом.
На самом же деле помучавшись с чужим франчайзом, команда для себя решила, что если новый проект будет, то он будет оригинальным. Это гораздо проще, чем постоянно делать игру с оглядкой «что если нас прижмут».
Согласен, понять трудно. Вот как все начиналось (цитата из InfoWorld от 28 января, 1985).
According to Atari president Sam Tramiel, engineers couldn't complete another version, the Atari XEM music micro, which is the same as the 65XE except for its «Amy» music chip. Sam Tramiel calls it «the only thing left over at the old Atari that was any good.»
The XEM is supposed to produce eight independent voices and will create new interest in computer-generated music, says Zeb Billings, president of Sight & Sound Music Software Inc. of New Berlin, Wisconsin. Sight & Sound, a 20-year-old company in the music business, writes all the software for Casio electronic music peripherals. Billings says his company will be working with Atari on music software for the new computer.
«This chip is so highly advanced that if you close your eyes, you can't tell if the music is coming from a piano or the computer», Billings says. «The cello sound is so real that you can almost smell the resin on the bow.»
In accordance with Tramiel tradition, Tramiel and his troops promised low prices on all products «designed for the masses.» The XEM should retail for less than $150.00.
Ray Tabs, вице-президент Sight & Sound, на своей страничке LinedIn по поводу опыта работы в 80-х указывает: «Took Sight & Sound into the new music technology. Purchased a non-working VLSI chip from Atari. Developed the chip into a working VLSI music synthesis chip». (https://www.linkedin.com/pub/ray-tabs/8/a95/870).
Еще один из работников этой компании пишет в комментариях: «I was part of the company that bought the AMY sound chip technology from Atari. We’d hoped to use it at the heart of new synthesizers. As a digital additive synth, our software and methods quite resembled the technology that would become MP3. We had very rich sounds compressed to an unprecedented degree». (http://www.dadhacker.com/blog/?p=1000).
И вот, как все закончилось: «The Amy chip and technology were sold to a Millwaukee based audio design house called Sight & Sound. The company was able to not only decypher the workings of the Amy, but created a newer and more powerful version which they intended to market. However Atari suddenly reappeared on the scene and initiated a law-suit that apparently was so frightening that many of the former S&S employees that have been interviewed for the research on the Amy chip would only talk under anonymity. The Amy chip, its technology and its enhanced replacement would not only never be used by S&S, but Atari never utilized the technology either. The designs, equipment and chips lanquished in a warehouse until 1998 when the company was liquidated and everything was sold off or destroyed.» (http://www.atarimax.com/jindroush.atari.org/achamy.html)
Во-2 у него основной недостаток был тот, что он асашаец. Ну и наконец анонимно можно выкладывать игры, не светить никами, хостера какого-нить абузоустойчивого. Или торренты. Вариантов-то много. Никто всерьёз не будет охотиться за какой-то там 8-битной спектрумской игрой.
Скриншоты контры — все 90х годов и давно выложены на ZX-Art, мокап метроида датируется сентябрем 2013 года, когда я еще не был знаком с Санчесом.
На самом же деле помучавшись с чужим франчайзом, команда для себя решила, что если новый проект будет, то он будет оригинальным. Это гораздо проще, чем постоянно делать игру с оглядкой «что если нас прижмут».
According to Atari president Sam Tramiel, engineers couldn't complete another version, the Atari XEM music micro, which is the same as the 65XE except for its «Amy» music chip. Sam Tramiel calls it «the only thing left over at the old Atari that was any good.»
The XEM is supposed to produce eight independent voices and will create new interest in computer-generated music, says Zeb Billings, president of Sight & Sound Music Software Inc. of New Berlin, Wisconsin. Sight & Sound, a 20-year-old company in the music business, writes all the software for Casio electronic music peripherals. Billings says his company will be working with Atari on music software for the new computer.
«This chip is so highly advanced that if you close your eyes, you can't tell if the music is coming from a piano or the computer», Billings says. «The cello sound is so real that you can almost smell the resin on the bow.»
In accordance with Tramiel tradition, Tramiel and his troops promised low prices on all products «designed for the masses.» The XEM should retail for less than $150.00.
Ray Tabs, вице-президент Sight & Sound, на своей страничке LinedIn по поводу опыта работы в 80-х указывает: «Took Sight & Sound into the new music technology. Purchased a non-working VLSI chip from Atari. Developed the chip into a working VLSI music synthesis chip». (https://www.linkedin.com/pub/ray-tabs/8/a95/870).
Еще один из работников этой компании пишет в комментариях: «I was part of the company that bought the AMY sound chip technology from Atari. We’d hoped to use it at the heart of new synthesizers. As a digital additive synth, our software and methods quite resembled the technology that would become MP3. We had very rich sounds compressed to an unprecedented degree». (http://www.dadhacker.com/blog/?p=1000).
И вот, как все закончилось: «The Amy chip and technology were sold to a Millwaukee based audio design house called Sight & Sound. The company was able to not only decypher the workings of the Amy, but created a newer and more powerful version which they intended to market. However Atari suddenly reappeared on the scene and initiated a law-suit that apparently was so frightening that many of the former S&S employees that have been interviewed for the research on the Amy chip would only talk under anonymity. The Amy chip, its technology and its enhanced replacement would not only never be used by S&S, but Atari never utilized the technology either. The designs, equipment and chips lanquished in a warehouse until 1998 when the company was liquidated and everything was sold off or destroyed.» (http://www.atarimax.com/jindroush.atari.org/achamy.html)